torsdag, juli 26, 2007

.


Känner mig hur seg som helst och det känns som jag inte gör annat än att jobba, 9-18 är nog den sämsta arbetstiden ever. Man orkar inte gå upp så pass tidigt att man kan göra någonting innan jobbet och hinner inte göra något speciellt efter det. Dock är det ju ett jobb, och jag fick bra lön så:) Men men lyckades få lite tid att sitta här i alla fall. Men det är tråkigt för jag saknar min älskade vänner, saknar er väldigt mycket kan jag lova. Ni känns så långt borta. Saknar långa pratstunder, och tråkiga skämt. Vet inget om någon längre.
Har gjort begravningsbinderier hela dagen.
Till en begravning som kommer att äga rum i Åtvidaberg imorgon, mängders med blommor och någon sa att det var 250 personer "anmälda" till begravningen. Det är ungefär två veckor sen Fredrik Åkrans gick bort, han var bara 36 år gammal och skulle snart bli pappa. Det har kännts ganska vemodigt att jobba med det i tankarna, jag vet inte vem han var, har bara hört talas om honom men ändå, man vet inte om sig. Och tur är väl kanske det.



Köpte lite böcker förra veckan, bland annat Martina Haags "Underbar och älskad av alla (och på jobbet går det också bra)", en riktig feel good-bok. Det är en sån bok man inte vill lägga ifrån sig, bara sitter och ler hela tiden. Så när jag hade läst ut boken häromdagen var jag tvungen att gå och köpa dom andra två också. "Hemma hos Martina " och "Martinakoden". Har läst halva av den förstnämnda och den är precis lika skön den.

2 kommentarer:

Marlene sa...

Ring mig nästa gång du har tid att gå promenad, fika eller glo på film, så ska jag ha flertalet dåliga skämt redo. Jag jobbar ju som känt inte, så jag borde kunna 95% av all tid fram till skolstarten!
<3

Tobias sa...

Förstår att det är jobbigt att slita och arbeta dag efter dag. Tur att du fick/får bra lön iallafall :)

Tyvärr är det ingen höjdare att vara ledig heller, frågan är vad tusan man ska göra?