måndag, januari 01, 2007

hej då.

Hej då vad?, va faan hände år 2006 egentligen... tänkte inte vara sämre än Tobias Och Roger.
Men det blev visst ganska svårt då jag för tillfället inte minns någonting.
Eller jag kommer ihåg vad jag gjorde för exakt ett år sen, Jag, Mattias, Tobias och Roger satt i min soffa och tittade på film eller liknande tills tidningen kom, kl tre - halv fyra någon gång på morgonen. Det var faktiskt början på något nytt, två veckor senare kunde jag ärligt kalla honom min. Den 15 Januari, och utan bröderna Broberg hade det nog inte varit det datumet i alla fall. Den kvällen minns jag nog tack vare det och att min mamma fortfarande använder det som varnande exempel om jag någon gång vill ha hit lite folk.



En jättejättelång vinter, och kallt var det.
En väldigt väldigt varm sommar och ingen luftkonditionering på jobbet, stackars oss, stackars blommor.
Effekter av människans bekvämligheter (eller något).

En väldigt lång bilresa, att slå upp tält i mörkret, vara upp och ner.
Göteborg var väll också något att minnas, minnen man ler och skrattar åt. Jag förstår fortfarande inte riktigt att man tar med sig mobil och bilnycklar när man ska gå och duscha, men glömmer handduken.


Massa ny musik att bli glad av, eller deppa till, Tack Tobias.
Vännerna som gör en del av livet, aldrig pratat så mycket med Sara som den sommaren (L). Jobbade dock lite för mycket, hade velat hinna med så mycket mer, Lasses konserter bland annat. Men sommaren var fin.

Nyårsafton var över förväntningarna, skitkul. Åt middag hos Hanna, spelade lite spel innan festen i hembygdsgården. En hel del folk man inte kände, ett par gamla kompisar och alla dom där man brukar umgås med;) En del sura miner men de flesta verkade ha roligt och såg riktigt glada ut. Ett par nya bekantskaper och trevliga upptäckter:)


Efter ett par fester, ganska många födelsedagar, en del jobb, en ny kusin, Göteborg, ett halvår till i skolan och lite lunginflammation i ena hörnet så blev det trots allt 2007 till slut. 2006 hade sina dalar och toppar men så här i efterhand kan man nog säga att det var ett ganska bra år:)

4 kommentarer:

Roger sa...

Haha Ja Jens han kan det där med att duscha. Har han duschat klart än må tro? ;-)

Tobias sa...

Han kommer aldrig duscha klart ;)

En ganska komisk sak är att tidningen delades ut hos er igår när Matte och jag tog oss hem från Roger :)

elin sa...

hehe okej...joo det var ju nästan ett litet sammanträffande..:P

Roger sa...

Cirkel är sluten? :D