måndag, maj 21, 2007

Helg .




Torsdagskvällen var riktigt trevlig och marlene fällde en hel del roliga kommentarer. Det var dock väldigt länge sen jag var ute tills halv fyra, men som sagt blev det en riktigt trevlig kväll med trevlig sällskap.
Och sedan var jag och Marlene på stan i fredags: Vi skulle gå till två affärer och hann inte så mycket mer då vi stod i kö i ca två timmar. Make Up Store lanserade sin nya sminkkollektion "Flora" på stora torget i Linköping och gratis sminkningar är ju alltid roligt . Jag blev sminkad i rosa, troligtvis för första gången i mitt liv. Jag kanske har haft rosa smink någon gång när jag har varit påskkärring men det är nog allt, så det var spännande. Och det blev riktigt bra, det syntes verkligen att mina ögon är gröna. Det kanske vore något att inhandla, rosa ögonskugga och ett porslinskimmrande puder. Kanske även rosa läppstift, fräscht till sommaren. Nej jag håller mig kanske till det röda som jag säger att jag ska köpa hela tiden. Shoppade lite på Misoui, Marlene köpte ett underbart paraply och jag köpte ett par superfina skor.
Och så köpte jag en skitsnygg lampa på myrorna, gammal taklampa med kupa i klarrött glas. funderar dock på om det vorde snyggt att spraymåla den guldfärgade stommen vit? hmm, det tål att tänkas och funderas på ett tag tror jag.



Släkträff i lördags också. Trevligt trevligt.
Hände väl inte så mycket mer speciellt den helgen.
Nu vill jag nog sova, orkar inte längre nu. Det blir alldeles för jobbigt med alla måsten. Hjärna och kropp säger ifrån tillslut.

2 kommentarer:

Roger sa...

Rött och vitt är en oslagbar kombination ;) Spraya på!

Marlene sa...

Fast jag gillar det guldiga på lampan, det känns så retro :D