måndag, september 24, 2007

.

Nu är jag inte riktigt lika sjuk längre, är i alla fall tillräckligt frisk för att vara tvungen att gå till skolan, vilket blev jobbigt direkt när jag upptäckte hur mycket man hade missat, men men det löser sig nog. Jag har kommit underfund med att jag kanske borde försöka sänka kraven jag har på mig själv. Men det märks ju hur det går med det. Jag lär ju fortfarande ha ångest för att jag är sämre än nån annan. Det vet jag inte hur jag ska bota. Damn, jag vill bara vara ungefär bäst så att jag kanske kan få ett jobb när jag går ut. Det är tajt på marknaden nu ju.

Religonsprov imorgon. Skojigt. Så nu ska jag plugga jätte, jättemycket.

8 kommentarer:

Tobias sa...

Skönt att du blivit friskare!

För höga krav på sig själv ska man inte ha, även om du antagligen lyckas leva upp till dom, så kanske kan vara en god idé att sänka dom iallafall lite :)

Lycka till på provet!

Roger sa...

Ang. arbetsmarknaden så är inte betyg allt - att vara förtroendeingivande och ge en bra bild av en själv är minst lika viktigt. Och jag tror att du lyckas väldigt bra på den fronten. Det märks verkligen att du brinner för design och blommor och du är en oerhört positiv och glad människa (iallafall utåt sett). Och du har känsla för att syssla med det. Det finns dom som har jättefina diplom och betyg från de finaste skolorna, men som ändå suger på det de gör för att de saknar känsla och engagemang. Så betyg är inte allt...

Såpbubblebarn sa...

ja du vet vad jag tycker...;) ne men som sagt ovan, erharenhet och personlighet är minst lika viktigt- och det har du ju!

elin sa...

va söta ni är, Tack tobbe men provet gick käpp rätt åt helvete:)
och angående det här med jobb så känns det mest som att jag troligtvis inte kommer få något jobb som florist eftersom det finns väldigt få jobb inom branschen...dom bra är redan tagna liksom:)

Roger sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Roger sa...

Det kommer alltid någon chans för dig :) Om den inte kommer direkt när du slutar skolan så finns det alltid annat som folk som du kan syssla med. Jobba o klädaffär känns som något som skulle kunna passa surikaten, iallafall i väntan på ett jobb du verkligen vill ha. Kanske nån vintage-butik eller nåt ;) Aja men poängen är att du är ju intresserad av det mesta innom design och mode, så att hitta ett jobb som du tycker är kul är nog inte svårt för dig - så hittar du inget floristjobb direkt så behöver du ju inte jobba på Scan liksom ;)

elin sa...

hehe tack va gulligt av dig...o grattis till ditt nya jobb förresten:)

Roger sa...

aw tack :D