onsdag, november 08, 2006

Ibland.

Ibland, så saknar jag bara allt det gamla, allt som har varit.
Eller delar av det, vissa personer.
Robin, Jocke, Filip, Tobbe och alla dom där. Johanna, Josse, Nathalie. Mormor och Morfar<3.
Visst älskar jag det och dom som jag har nu, men det var så skönt då på något sätt.
När man var mindre och bara fick vara, och när man började göra andra saker.
Ibland längtar jag verkligen efter den tiden när jag inte kunde cykla och sprang efter Robin och Filip, när vi lekte burken och hade våran hemliga klubb på vinden.
Eller när jag var hemma hos mormor, när vi gick till affären och jag alltid valde den dyraste glassen även fast jag inte tyckte om den, bara för att jag fick.
Jag saknar tiden hos mormor med alla kammar, majblommor, spel.



En gång hade jag i nån gammal penna i mormors tvätt maskin så att all hennes tvätt blev lila, dom hade blå och vitrutigt tyg över fåtöljerna, och så hade dom nån rosa tunn skumgummigrej att ställa disken på istället för ett vanligt diskställ.
Men dom dog för 14 och 10 år sedan.
Det senaste året, eller sedan jag flyttade till norrköping har jag börjat tänka mycket på vad som betyder mest, vilka som jag verkligen saknar.
Mormor, Morfar och Robin saknar jag något extremt mycket.
Mamma är den viktigaste personen i mitt liv.
Mina underbara vänner och mattias <3

OOOO jag hittade en jättefin övertröja/tunntunn jacka på indiska den var helt mörkgul och helt underbart fin, det var något mönster i tyget som var lite mörkare, typ medaljongmöntster. Jag blev helt jättekär<3

1 kommentar:

Tobias sa...

Kan inte påstå att jag saknar speciellt mycket från förr. Kanske beror på att jag knappt minns någonting. Vilket i sin tur kanske beror på att det inte hände så mycket?

Skulle jag få chansen att resa tillbaka i tiden skulle jag nog ta den och kasta bort lite färre år :)