måndag, juni 08, 2009

Florist javisst.

Att jobba måndag kväll blir ju lite lättare efter en toppenbra helg.

I fredags var det ett år sedan studenten. I fredags efter jobbet åkte jag till Norrköping och träffade Emelie, tittade på årets studenter när de gick längs röda mattan för att gå på bal. Sen var det bara allmänt superkul att sitta på bishop's med dig gumman, tråkigt att vi inte gör sånt oftare. Helgens fest och födelsedagskalas var inte heller helt fel. Det var länge sen en sådan uppbokad helg var så perfekt.

Just nu vill jag som vanligt bara ha ett floristjobb, jag bara längtar efter att få pilla med en brudbukett och pyssla med olika tekniker. Få lite mer kött på benen så att jag kan känna mig redo att öppna eget. Jag vill ju egentligen inte plugga, det är bara något jag känner att jag måste göra. För att våga ta det där steget. Jag vill ju göra allt nu, på direkten, på en gång. Öppna eget, tävla, jobba och lära mig en massa nytt. NU nu nu! Det har ju gått över ett år sen jag fick den där sista medaljen, vilken torka.

Inga kommentarer: