fredag, juni 19, 2009

Midsommarafton, på ett nytt sätt.

Denna midsommarafton spenderas på ett annorlunda sätt. Att jobba en hel midsommarhelg, när det dessutom är hyfsat väder, var kanske inte det smartaste jag har tackat ja till men det får duga i alla fall. Jag sitter här i klänning, vilket är ovanligt i normalt sett också. Men det gör att det känns som en lite speciell kväll i alla fall. Till middag blir det kycklingsallad och till efterrätt jordgubbar och cookies. Jag försöker göra det bästa av situationen. Troligtvis kryper jag ner i din filt sen korven, så att man slipper sitta här och frysa. Visserligen gör ju även det att det känns lite mer som midsommar.

Jag har ju inte varit ensam hela tiden, Lina och Tomas jobbade till klockan 19 och Tomas stannade kvar och höll mig sällskap i en timma till. Trevliga arbetskamrater det där. Nu blir det mat och bloggläsning, förhoppningsvis så slipper jag svåra frågor på danska ikväll. Det är lite extra jobbigt när man varken kan hjälpa dem eller förstår vad de säger.

Trevlig midsommar på er!

Inga kommentarer: