fredag, januari 09, 2009

Granmördare.


Det här har hitills varit en bättre dag. Det har känts som vår, solen speglade sig i stångån och det har funnits hopp om att man fortfarande kommer att leva den dagen man kan sitta och känna sommarvärmen, med ett par solglasögon på sig och dricka Corona i gräset. Och jesus vad jag längtar. Jag tror jag håller på att förändras, våren känns inte alls lika lockande som förut. Det verkar som att sommaren kanske kommer att bli min nya årstid. För vintern är det inte i alla fall.

Nu sitter jag här med en kanelbulle från Findus. Dagen började med några avsnitt Veronica Mars, samtidigt som jag plockade bort det mesta av julen. Ett litet besök på Clas Ohlson, köpte sopsäckar, sprayfärg och tesilar. Och nu har jag massakerat granen och målat ramar. Längtar som en tok till Mattias kommer hem så att vi kan bli av med granen. Den är hanska ful nu.

1 kommentar:

Roger sa...

Du skulle ej ha massakrerat den då :p