onsdag, januari 14, 2009

Onsdag.

Idag har jag hunnit med en del. Jag har rensat och vikt om allt i byrån och i garderoben, varit och handlat, gjort kvällsmaten, Planterat om orkidéer och pratat med Studievägledaren på Munkagårdsgymnasiet om ansökan till deras KY- utbildning Floristisk hantverksdesign.
Lite andra småsaker har jag också hunnit med. Jag känner mig ganska duktig.

Nu är det bara denna framtidsångesten som blir värre hela tiden. Jag vill spendera min tid bättre. Jag vill jobba som florist och få utvecklas för att komma närmre alla roliga tävlingar jag vill ställa upp i. Jag vill ju vidareutbilda mig och så vill jag verkligen starta eget. Men samtidigt vill jag ju som sagt jobba och någon gång vill jag ha barn. Och här sitter jag och är arbetslös dessutom har jag spenderat ett halvår på ett kontor vilket inte har gett mig överdrivet mycket. Just nu känner jag mig bara en aning stressad.

3 kommentarer:

Tobias sa...

Vänta tills du blir lika gammal som mig, då du! ;)

elin sa...

Jag är inte gammal, men det finns ju saker man vill hinna med och göra NU:P

Tobias sa...

Nej, du är inte gammal. Än :P