fredag, oktober 13, 2006

Idag har mina grejer som igår glaserades, glaserades, glaserades och glaserades blivt färdigbrända. Dom blev ganska bra, lite ojämna men bra. Det var för övrigt ett par muggar en karaff och en vas/kruka. Sen har jag börjat på ett fat, ett stort fat med mönster på. Det ska bara brännas, glaseras och brännas.
Annars är det rätt dött och jag är väldigt trött.
Jag vill kunna dreja, det skulle vara kul, tror jag ska prova det på Keramiken. Det är väldigt roligt, eller i alla fall avslappnande med keramik, man behöver liksom inte tänka så mycket. Man kan bara sitta där och leka och gegga med leran. Och sen helt plötsligt så kanske det blir ganska fint. Jag gillar det:P

2 kommentarer:

Roger sa...

Du får visa upp dina alster nån gång :)

Jag gjorde lersaker när vi gick i skolan. En i vår klass mamma hade ugn o grejer. Det blev... inte så bra.

elin sa...

haha bra roger;)