måndag, februari 19, 2007

Prismor och en kobra.

Jag blir så arg, jag har precis suttit och skrivit ett riktigt långt inlägg och precis när man ska publicera så vill inte längre jävla cptelias adsl fungera och allt är bara borta. gaaaaaaaaaah.

Men sofföverdraget skickade vi i alla fall tillbaka, nu har vi beställt ett nytt. Och jag hoppas innerligt på att färgen "mullvad" är så mörk som den ser ut att vara på bilden, annars gråter jag. Vi slopade i alla fall det saffransgula då jag insåg att min ascoola 70-talsfåtölj skulle se ännu mera bajsbrun ut brevid de gula, så hade det inte varit för fåtöljen kunde det ha blivit jättesnyggt. Men min fåtölj ska med till vilket pris som helst.

Så har jag kommit underfund med att jag vill ha en kristallkrona, det skulle vara väldigt fint till mina kristallfönsterlampor. I Love Prismor very much! Och det bästa är att mitt favvoställe har minst fem ljuskronor med oliga design.
Men det kommer nog sluta med en rislampa i taket tillslut i alla fall.

Jag blev så otroligt inspirerad av Marlenes blogg, "en röd fingerskivatelefon från 50talet" Hur snyggt som helst, men jag skulle nog i och för sig hellre ha en röd eller grå kobra, snyggare får man ju leta efter.


Och så kollade jag i akademibokhandelns bokres-katalog och hittade massa böcker som verkade intressanta gällande just det här, "Svenska industridesign", "Moderna antikviteter" om svenska prylar och formgivare, "Kök i Sverige", "Kitschiga vykort" kanske inte en bok men verkar kul ändå, "Svenska formgivare", "Modeboken 1900 - 2000", "Alvar Aalto" skulle vara kul att veta mer om.
Det finns ju en massa skojsiga böcker.
Jag skulle också vilja ha Ann-Marie Bardler Wiebe´s kokböcker, dom innehåller nog ganska krångliga recept men hon är väldigt duktig coh bilderna i böckerna är helt otroligt fina, skulle kunna köpa dom bara för den saken.

Var för övrigt och hämatde sängarna och "mitt" superfina vita köksbord i helgen, passade på att köpa det viktigaste för att vi ska klara ochh dom första dagarna i lägenheten:)

1 kommentar:

Marlene sa...

Jag hittade en jättefin kristallkrona i svart i nån katalog hos min pappa. Vackert vackert. ^^
Och om det inte vore för att kobratelefoner är så otroligt dyra skulle jag köpa en sån med >_<