tisdag, februari 24, 2009

.


En ljusare dag. Solen skiner, har hunnit med en sväng på bokrean och pratat ut med storasyster. Det har varit svinjobbigt att vara osams med dig och jag har inte känt mig såhär lättad på länge. Du är en av de få personer som jag verkligen ser upp till, det kommer jag alltid att göra. Och jag vet inte vad jag skulle göra om du inte fanns. Jag är glad att jag har dig.


På bokrean blev det lite mat och Form. Mina fastrars mat av Paolo Roberto och Svenska Formgivare, som för övrigt är två riktigt snygga böcker. Hade det inte varit för den sakens skull hade jag ju lika gärna kunnat gå till stadsbiblioteket eller lånat de flesta böckerna av M's Mormor och Morfar (deras bokhyllor är en guldgruva) Böcker är SNYGGA speciellt i stora mängder och sorterade i färg eller på en hylla så man ser ett snyggt omslag. Det kan hända att det blir en liten sväng till ikväll, skulle vilja kika på Akademibokhandeln, de brukar ha ett större sortiment av fackböcker om design och mat, något om japansk mat skulle vara kul.


Och idag kom den efterlängtade katalogen från H&M Home, har kikat på internet men där fanns inte lika mycket inspirationsbilder så produkterna gjorde sig inte riktigt rättvisa där. Nu har jag i alla fall blivit sugen på att beställa lite nytt.

1 kommentar:

Anonym sa...

Gumman nu blev jag glad! Har oxå tyckt att det var skitjobigt men nu känns det bättre efter vi pratat o så. Älskar dig!!