tisdag, april 14, 2009

En ledig tisdag.


Idag var Att-göra-listan 12 punkter lång, 10 stycken är avklarade. Den 11:e punkten är ett gymbesök som ska bli av framåt kvällen. Och tills dess längtar jag, nu är det två veckor sen sist och jag har haft ganska ordentlig ångest. Men nu är det dags och jag har precis druckit en Smoothie, fylld till bredden med vitaminer.

På sätt och vis är det ju lite synd att lediga dagar sällan blir just det, lediga. Men idag var det faktiskt riktigt skönt att rensa ur garderoben, plocka upp sommarskorna ur källaren och ha ner vinterkläder och -skor i densamma. Och till min hjälp hade jag världens bästa uppfinning. Vakumpåsar! I en sån tryckte jag ner två normallånga ulljackor, en ullkappa, och min halvlånga gigantiska dunjacka. Och när det var nerpackat och luften utsugen så var de fyra jackorna ungefär 5cm på höjden, hihihi. Sen har har jag dammsugit och torkat golven, tagit ut en massa skräp och veckorhandlat. Som sagt, skönt att bara fixa här hemma, jag har ingenting emot att vara borta över en helg. Men efter två nätter hos Mamma och Pappa är det skönt att komma hem:)

Inga kommentarer: