fredag, april 10, 2009

Långfredag.

Idag verkar de flesta pyssla med det man ska göra en Långfredag, inte ett skit. Det märktes i morse när jag på väh till jobbet mötte ca tio bilar och såg en stackars krake stå och vänta på någon eller något. Normalt sett möter man nog det tiodubbla.

Men uppe med tuppen och lycklig som den surikat man sägs vara var jag på jobbet kl 06:45 i morse. Och vad väntade här om inte en söt ursäkt från bästa Eliana, stackarn hade nämligen stulit mitt äpple igår efter en sisådär 15 h på jobbet (eftersom att jag var sjuk, någon stackare var ju tvungen att ta mitt pass. Och vem kunde ha varit mest lämplig för det om inte Eliana som började 07:00) Äpplet var dock ersatt med ett fint rosablommigt påskägg och en massa godis <3

Igår var jag ju dock lite ful av mig, jag var ju sjukskriven från jobbet på grund av den äckligaste huvudvärken på länge, men trots det så fyller ju faktiskt Bertil (Mattias morfar...) år idag och blommor ska man ju ha när man fyller 75. Så en dryg timme av förmiddagen fick spenderas på Ebbas. Skönt att för en gångs skull få vara lite kreativ och kunna spendera lite på en snittdekoration. Blev nöjd med tanke på att jag inte gjort något pilligt och efter egen tanke sen Siv (...och hans mormor) fyllde år i slutet av förra sommaren. Så bilder kommer förhoppningsvis senare. Måste bara komma ihåg KAMERAN!!
I eftermiddag bli det alltså överreskningsmiddag hos Berit i Ljungsbro.

Efter jobbet (Ebbas) i morgon åker vi till Åtvid för påskmat hos mamma, pappa och plutten. Måste hinna träffa Sara också när vi är i Åtvid samtidigt. På söndag ska vi till Robin och fika, och då fira våra födelsedagar bara drygt en månad efteråt sådär. Mys och träffa Maud och göran och så också.
Och på måndag ska jag umgås med Elisabeth och födelsedagsbarnet innan jag börjar jobba kl 17:00.
Det känns som att det här kommer bli en stressig men superbra helg!

Mattias<3

1 kommentar:

Roger sa...

Hahaha surikat. Thats you my friend ;)