lördag, april 18, 2009

Soffmys.

Ikväll är det soffmys som gäller, hur skönt som helst.

Igår kväll var jag hos Jenny. Jag fick se lite nytt i Mjölby. Handlade på systemet (jag är fortfarande löjligt stolt varje gång jag får visa upp körkortet), sen var vi på Lindex där Jenny visade en jättefin klänning som hon hade köpt. Den blev jag jättesugen på, men jag gick därifrån med ett par nya solglasögon och ett jättefint turkost armband. Efter att ha handlat lite godis och varit en sväng på apoteket gick vi hem till Jenny och Jimmy, skvallrade drack vin och så på rallybrudar. Supertrevlig kväll, och jag fick leka frisör. Första gången jag klippte någon annan men trots lite rädsla tror jag att Jenny blev nöjd.

Idag jobbade jag för att sedan komma hem till en jättegod perfekt tajmad lunch. Lite senare fick jag sällskap på dagens joggingtur. Dock var jag allt annat än peppad, seg i huvudet och skaplig jävla träningsvärk. Benen kändes riktigt tunga. Men trots detta sprang jag idag bort till slussarna och tog sista löpsteget vid brandstationen. Kändes ganska bra med tanke på förväntningarna jag hade. Så nästa gång springer jag hela vägen till dörren och har då klarat av hälften av den sträckan som är mitt mål. Det känns jätteskönt.

Har precis ätit en supergod middag, nu blir det ett glas vin och kanske några chips. Snart sovdags så att vi orkar med ettårskalaset i morgon :)

Inga kommentarer: